Thursday 21 February 2013

Panduan Memilih Produk Emas Simpanan dan Pelaburan

Panduan Memilih Produk Emas Simpanan dan Pelaburan

Produk Emas bagaimanakah yg sesuai dan terbaik bagi simpanan dan pelaburan?
Pilihan terbaik setiap masa, dan sentiasa adalah produk yg kadar susut nilai (spread) yg paling rendah, tidak kira dinar atau gold bar kerana keuntungan anda nanti akan jadi lebih cepat dan banyak.
produk emas public gold
Macamana kalau rantai atau barang kemas pula?
Kalau susut nilai rantai atau barang kemas itu hanya 2-5%, boleh juga anda jadikan simpanan dan pelaburan…kalau sebaliknya, tidak berbaloi.
Tapi kalau untuk simpanan jangkamasa panjang masih untung kan…?
Ye betul, cumanya kalau ada pilihan yang boleh menguntungkan anda dan hanya memerlukan tempoh sekitar 2-3 bulan, kenapa perlu memilih yang hanya boleh menguntungkan selepas 2-3 tahun…?
Tapi Gold bar dan Dinar tak boleh digadai di arrahnu kan.. ?
Kalau tujuan anda beli emas hanya kerana ingin digadaikan, maka pilihlah tak kira jenis dan bentuknya, asalkan ianya diterima untuk digadaikan, kerana itu matlamat anda membeli emas.
Tapi kalau tujuan anda beli emas sebagai simpanan dan pelaburan yang dari masa ke semasa akan meningkatkan nilai harta dan keuntungan anda, maka pilihlah emas yang punyai ciri-ciri seperti yang anda mahukan ini.
Tidak mengapa walaupun ia tidak boleh digadai, kerana matlamat anda ingin meningkatkan kewangan, harta dan keuntungan bukan menggadai, kerana ia masih sangat menguntungkan walaupun tanpa perlu digadai.
Dan, tidak semua arrahnu tidak menerima gold bar dan dinar sebagai produk cagaran untuk pinjaman arrahnu ini, sebaliknya masih banyak koperasi-koperasi yang menjalankan perkhidmatan Skim Pajak Gadai Islam Arrahnu ini.
Antaranya kalau di area lembah klang ada Koperasi Tentera (KT), Ar-Rahn dan byk lg..
spread.001-001
spread.002-001
spread.003-001
LIHAT DISINI Panduan Beli / Jual Emas dan Perak Public Gold

No comments:

Post a Comment